Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak
4.2.2009, Pavel Koza, recenze
Příznivci Windows Mobile, preferující zařízení bez dotykové obrazovky, mají na rozdíl od ostatních velmi omezený výběr, protože počet zařízení s edicí Windows Mobile Standard se dá spočítat na prstech jedné ruky (doslova).
Ozz22 (1) | 14.12.200914:05
Zdejší diskuze už nejspíš neběží, přesto si dovolím pár postřehů po 5 měsících práce se třemi těmito přístroji. Ano, za 5 měsíců jsem vystřídal tři přístroje. HP mi sice tvrdí, že tento přístroj je prakticky bezporuchový, ale já měl prostě smůlu. Zatím třikrát. Ale nejdřív k přístroji jako takovému. Kdyby neměl ta dvě dotyková tlačítka a kdyby ten optický ovladač fungoval vždy stejně, tak je to skoro dokonalé zařízení. Na začátku jsem si nainstaloval češtinu do Sunnysoftu. U dalších přístrojů jsem už tuto chybu neopakoval. Zařízení se zpomalilo a začalo se chovat jinak, než před počeštěním. Vytáčení kontaktů opravdu funguje tak, že pokud začnete psát ať už číslo nebo jméno, tak to hledá ve všech seznamech, tedy v posledních volaných i v kontaktech. A to i kontakty i čísla. Líbí se mi historie volání, docela se mi to hodí do práce. Tuto funkci bohužel dost kazí to, že při změně přístroje kvůli reklamaci o tyto informace přijdu. Další nevýhodou je, že v pohotovostním režimu není poznat, jestli je telefon skutečně v pohotovosti nebo už umřel. Proto ho musíte pokaždé probudit stiskem klávesy. Navigaci jsem zkoušel a ta bohužel pracuje dost se zpožděním, ale lepší než nic. Snad jenom, že jsem měl u prvního přístroje pocit, že dost žere baterku. U dalších kousků už jsem ji ani nezkoušel. Zásadní problém jsem měl, tedy zatím mám, protože momentálně se chystám na výměnu za čtvrtý přístroj, s tím, že telefon se občas sám od sebe vypne, přesněji zamrzne. Tváří se jako vypnutý - nejde probudit, ale nejde ani zapnout. Je třeba z něj vyjmout baterku a přístroj znovu zapnout. Zpočátku to dělal při příjmu SMS. v HP mi vysvětlili, že pokud mám uložených více než 50 SMS, že to může dělat. Dovolím si tvrdit, že to nesmí dělat. Později se stávalo, že telefon takto zamrznul i bez zjevné příčiny. Takže ráno se probudíte, vyndáte z ipagu baterku, znovu vložíte a zapnete a po přihlášení se vám na displeji objeví čas 2:47. Po chvíli se srovná na skutečný čas. Takže aspoň víte, odkdy váš přístroj nepracoval. Většina funkcí je v pohodě, některé jsou hodně prima - třeba to vyhledávání v kontaktech, ale tahle nespolehlivost mě dost mrzí. tak třeba čtvrtý přístroj už bude OK.
Odpovědět0  0
Miras 36 (1) | 9.1.201023:06
V podstatě mám stejné zkušenosti a uživatelské poznatky jako Vy a to včetně kolapsu přístroje tak jak ho popisujete, jen mi to ještě nikdy neprovedl v noci :-), ale vždy během dne. A mám za to, že ani Váš čtvrtý přístroj nebude lepší. Moje zkušenost je ale taková, že neběží jen displej. Souvislost s příjmem sms nebo jejich uložením jsem nevysledoval, ba dokonce si dovolím tvrdit, že je to nesmysl. Měl jsem uložených něco kolem 500 sms a přístroj makal, týden po vytřídění a odstranění, kdy jich bylo možná 10 zopakoval svůj vzdor během hodiny 2x. Musím ale říci, že se mi daří ho regulérně vypnouut i bez displeje, stačí ho po paměti odemknout a vypnout. Zapnete a maká jako by se nic nestalo... Taková náladovost přístroje mi sice nepřináší žádné potíže, jen mě vždy dokonale vytočí. Co se týče výdrže baterie, i s nejúspornější konfigurací je její kapacita max. 1 den běžného použití. Mám ale jiný problém, a to je hlasitost poslechu ve sluchátkách, kdy je jak hudba ,tak hovor velmi tlumený. Měl jsem podezření na vadné příslušenství, ale ani po výměně za poměrně kvalitní nedošlo ke změně. Všechna nastavení mám na hlasité nebo 100%. Optická tlačítka jsou v poho jen při hovoru je na levém aktivní "ztlumit" a to je tragédie. Neumím to vyrušit, přestavit nebo jakkoli změnit. Lze to? Co se týče vyhledávání v kontaktech, tak to je opravdu bezchybné, ať už začnu hledat podle jména příjmení nebo čísla. Na závěr dodám, že celkem jsem s přístrojem velmi spokojen i když nostalgicky vzpomínám na svůj předchozí SE P910i.
Odpovědět0  0
didi33 (1) | 1.3.200922:13
Nevím, jestli všichni hodnotitelé měli možnost předmětný přístroj odzkoušet, ale.. Používám ho už cca 2 měsíce a v pohodě, čeština je vydaná ­([odkaz, pro zobrazení se přihlaste]), navigace je opravdu jen pokud se ztratíte ­(stejně na to člověk pořad nekouká­) a ovládání intuitivní a bez problémů, já jsem spokojen a souhlasím se zněním recenze.
Odpovědět0  0
Sodja (9) | 10.2.200922:34
Namlouvat komentář v reálném čase není žádná legrace, to jsem vůbec nemyslel jako výtku. Jinak moc pěkná recenze bohužel ne zcela povedeného zařízení - viz komentáře ostatních výše. Vůbec nerozumím smyslu polo-QWERTY klávesnice - člověk aby se zase učil něco nového a příští model bude zase jiný. Osobně bych jako QWERTY klávesnici nazýval skutečně plnohodnotnou klávesnici s nějakými 30 klávesami - co klávesa, to jeden znak.
Odpovědět0  0
Sodja (9) | 10.2.200917:03
@ Pavel Koza: k vyhledávání kontaktů: jestli jsem dobře pochopil, pro vyhledávání v kontaktech nestačí začít psát na výchozí obrazovce, aby se číslo/jméno našlo jak ve seznamu hovorů a zároveň v kontaktech? To je vlastnost obecná pro WM6 či WM6.1? Pro mě to znamená lehké negativum oproti WM2003-WM5
Odpovědět0  0
Pavel Koza (555) | 10.2.200920:17
Děkuji za komentáře. Omlouvám se za matení ohledně displeje, dal jsem pod video poznámku uvádějící na pravou míru. Pokud jde o některé formulace, přiznávám bez mučení, že mluvím zpatra a občas to, co přinese slina na jazyk. Řešením by bylo dohrávat zvuk později, ale to bych nad jedním videem strávil 3 dny a ne 3 hodiny, což si bohužel nemůžu časově dovolit... Pokud jde o to vyhledávání, ruku do ohně za to nedám, protože jsem od té doby vystřídal další 2 PDAčka, ale na hlavní obrazovce se prohledával jakýsi omezený hybridní senznam posledních čísel doplněný abecedním seznamem kontaktů, jenže ty v tom určitě nebyly všechny. Ale pokud to někdo může vyzkoušet, ať to raději upřesní, já už zařízení nemám při ruce.
Odpovědět0  0
Sodja (9) | 10.2.200916:57
Ještě k videu: je to hezky namluveno i natočeno, ale displej opravdu nemá 240x480 pixelů :-)
Odpovědět0  0
Sodja (9) | 10.2.200916:53
Dovolím si jen připomínku ke komentáři videa (které je samo o sobě dobře): formulace ve smyslu, že zařízení pěkně sympaticky malé a dobře padne do ruky a ovládá se jednou rukou, takže na tom není nic chvályhodného, mi přijde poněkud nešikovná. Všechny tyto vlastnosti jsou v dnešní převaze dotykových cihel bez tlačítek velmi chvályhodné ! Aby bylo jasno, někdo má rád holky, jiný zase vdolky, já mám rád smartphony do kapsy, na kterých se dá psát jednou rukou :-) PS. Navíc používám další 3 pdáčka ve váze od 20 do téměř 60 deka - mají svoji jinou funkci (například to poslední vydrží pracovat půl hodiny pod vodou).
Odpovědět0  0
milennium (4) | 6.2.20098:22
To: Lelouch HTC-S740 nemá SiRFIII,ale taky NMEA...
Odpovědět0  0
lelouch (86) | 6.2.200911:19
Pravda pravdoucí. Ke cti mě slouží pouze fakt, že jsem tu chybu opsal ze zdejšího katalogu zařízení a neověřoval. Autor bude upozorněný, díky.
Odpovědět0  0
Pavel Koza (555) | 6.2.200916:19
Dekuji za upozorneni, je to opravene v katalogu snad u vsech zarizeni (myslim GPS).
Odpovědět0  0
Peter Uhrín (5) | 5.2.200923:27
Dík za recenziu aj komentáre chalani z tohto webu. Takže som sa po dvojtýždňovom browsovaní po recenziách atď. rozhodol do čoho pôjdem.
Odpovědět0  0
inetMark (33) | 5.2.20099:11
Prosim planuje sa recenzia pre HP 914c? Dakujem.
Odpovědět0  0
Pavel Koza (555) | 5.2.200915:47
Spis ne, nevylucuji to uplne, ale sance je mala.
Odpovědět0  0
omikr0n (3) | 4.2.20098:18
@lelouch: Velmi dobry komentar. Sam som tiez WMS-positive a momentalne vlastnim a pouzivam HTC S740. Medzi S740 a tymto HP som sa rozhodoval este pred tym, nez sa obidva zacali predavat. Nakoniec som sa rozhodol pre S740 z jedneho jedineho dovodu - a tym je opticky joystick na HP VM. Naozaj nerozumiem, co tymito optickymi "vychytavkami" vyrobcovia sleduju. Nepoznam jedineho cloveka, ktory by nieco take preferoval. Po cca 3-4 mesiacoch pouzivania S740 som nadmieru rad, ze som si vybral HTC. Je to najlepsi telefon, ktory som kedy mal. K tvojmu porovnaniu HP VM a HTC S740 este pridam zopar bodov: HP VM + vacsia bateria + uzitocne tlacidla pre zamykanie telefonu a prepinanie rezimov HTC S740 + chipset Qualcomm MSM7225 optimalizovany pre WMS + bezproblemove GPS (minimalne na mojom telefone)
Odpovědět0  0
lelouch (86) | 4.2.20098:49
Souhlas, omikrOne, to s tou GPS mě napadlo až dodatečně... Také běhá jak z praku i při vyšších rychlostech a ve městě. Jenomže Messenger tam má nějaký klon NMEA, u Rose je to starý dobrý SiRF III. Rovněž na Rose nemohu říct po třech měsících křivého slova. Je to miláček... Na druhou stranu, nebýt sem-tam nějaké lamy, máme všude polomrtvá fóra - i na xda-developers. Nepotřebujeme přeorávat ROMky, přidávat hlasové ovládání, přeorávat FLI-FLA-FLO, zkrátka, v tomhle ohledu je s Rose příjemná nuda ;-)
Odpovědět0  0
Pavel Koza (555) | 4.2.20099:12
Opticky joysticky setri misto, ale musi byt presne a chovat se deterministicky. Tedy pokazde na stejnou akci reagovat stejne. Coz se, pri vsi ucte, o tom v iPAQu napsat neda, na stejny pohyb palcem 3x posunul kurozr spravne, jednou o dve nebo vice polozek a jenou se nestalo nic...
Odpovědět0  0
lelouch (86) | 4.2.20099:49
Stejně mě přijde podobná věc zrovna na Smartphone nelogická. Smyslem pořízení takového zařízení (zvláště při současné záplavě Touch zařízení) je snad právě snaha zákazníka vyhnout se všem ťukáním po sklíčkách, jejich hlazením, kalibracím, hypnotizacím atd. S tím souvisí jasná preference mechanického ovládání. Udělat tedy ústřední navigační prvek u takovéhoto zařízení mechanicky "fuzzy" dle mého jaksi postrádá formální logiku. A mimochodem, při pohledu na srovnávací fotku (díky za ně, jsou perfektní) je vidět, že ta úspora místa není nijak dramatická. Jako kdyby si u HP nikdy nevšimli, kolik lidí si k notebooku připojuje myš i přesto, že dneska je na každém z nich touchpad...
Odpovědět0  0
omikr0n (3) | 4.2.200910:16
@Pavel Koza Argument so setrenim miesta beriem, ale setrit na takmer najpodstatnejsom prvku celeho telefonu mi pride az nelogicke. Navyse tymto riesenim HP neusetrilo nic - keby na Voice Messengeri pouzili klasicky joiystick a la Rose, tak by sa rozlozenie klaves nijak nezmenilo. Je naozaj skoda, ze zbabrali taku elementarnu vec na inak skvelom telefone. @lelouch S740 je prijemna nuda, to je naozaj pravda. Len skoda, ze o nom vie a vlastni ho tak malo ludi (osobne nepoznam nikoho) - z toho totiz vyplyva menej prislusenstva, specialnych aplikacii apod.
Odpovědět0  0
lelouch (86) | 4.2.200912:08
omikr0ne, nějaké uživatele alespoň já znám i osobně. jenomže naše konverzace vždycky končí trapným super/super a chápavým úsměvem. Já tedy nevím co ti konkrétně chybí, ale já jsem Růžu spojil zatím se vším, co mělo miniUSB nebo Bluetooth bez jakýkoli problémů, nic extra mě nechybí. A právě proto ani nepotřebuju držáky nebo další podobná udělátka. Je pravda, že navigaci i foťák v kapsoidní verzi mám extra, takže některé věci prostě neřeším. Jediný tweak co mě opravdu sejří (ale to je - jak se zatím u HTC zdá - neléčitelná nemoc) je řízení podsvícení klávesnic. Ale abychom nebyli úplně off-topic: Možná nakonec bude mít Messenger větší podporu, protože bude mnohem diskutovanější i když možná bude mít méně uživatelů. No uznej, můžeme my řešit citlivost nebo chování joysticku? A mimochodem, virtuálně se zřejmě známe z Rose fóra XDA - viz SZ...
Odpovědět0  0
omikr0n (3) | 4.2.200914:30
@lelouch: "No uznej, můžeme my řešit citlivost nebo chování joysticku?" No to teda rozhodne nemozeme. S740 ma este lepsi joystick ako moj starucky HTC S310, o ktorom som si predtym myslel, ze ma najlepsi joystick na svete (a to som na to velmi citlivy). Dufam, ze sa mi podari niekde vyskusat "joystick" HP VM na vlastnej kozi, nech zistim, co je zac. Celkom by ma zaujimalo, ako taka podivnost (ne)funguje s Windows Mobile Standard.
Odpovědět0  0
lelouch (86) | 4.2.20097:33
Já coby naopak zarytý "smarfounista" bych byl podstatně kritičtější... Nechápu nepočeštění, když HTC dodává počeštěný celý systém WM 6.1 Standard a není tedy třeba žádných nadstaveb. Připsal bych to nejspíše na vrub lenosti HP distribuovat lokalizované verze. To co je možná u Touch zařízení mírný opruz (senzorová směrová tlačítka nebo joysticky) je u WM Standard opravdový průšvih. Jde totiž o nenahraditelný ovládací prvek - není zde alternativa klepnutí na displej - pouze v menu se dá pohybovat pomoci numerické klávesnice. A jestliže se chová jak popisuješ... Když si vezmu, že za tu samou nebo spíše nížší cenu (ježíš a to už vůbec nemluvím o té doporučené koncové - to už je holý nesmysl) může mít člověk HTC s740 se stejně výkonným chipsetem, dvojnásobnou RAM, full QWERTY klávesnicí, nativní češtinou (včetně T9), robustním a v ovládání absolutně spolehlivým joystickem s mikrospínači, v nastavení na maximum možná až nebezpečně hlasitým sluchátkem... Alespoň já si neumím představit všechno tohle vyměnit za jediné tři výhody, co jsem napočítal: pět centimetrů krychlových a 33 gramů hmotnosti o co je Messenger štíhlejší, určitě mnohem kvalitnější foťák a možná ještě jack na sluchátka. Ale za to chtít zaplatit více? Zkrátka, dělá to na mě dojem, jako kdyby někdo, kdo má u HP na starosti marketing a cenotvorbu v ČR posledního asi čtvrt roku byl na stáži přinejmenším na Honolulu, ne-li na jiné planetě.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.